Nasza firma to 35 lat działalności na rynku tyfloinformatycznym i ogromne doświadczenie w nowoczesnej rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Zajmujemy się szkoleniami dla klientów indywidualnych, firm i instytucji publicznych. Swoją wiedzę opieramy na bogatym doświadczeniu, ponieważ na co dzień współpracujemy z osobami z niepełnosprawnością, które pokazują nam w jaki sposób im pomagać.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, poza szkoleniami stacjonarnymi prowadzimy szkolenia w formule on-line, za pośrednictwem platformy MS Teams.
Oferta szkoleń
- Savoir – vivre, komunikacja i obsługa osób ze szczególnymi potrzebami.
- Zapewnianie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz projektowanie uniwersalne w instytucji publicznej.
- Standard WCAG 2.1., dostępność stron internetowych i aplikacji.
- Tworzenie dostępnych dokumentów Microsoft Office.
- Kompleksowe szkolenie dla koordynatorów ds. dostępności.
- Prowadzenie zajęć dla studentów z niepełnosprawnościami.
Harmonogram dostosujemy do Państwa indywidualnych potrzeb.
Zapraszamy do kontaktu:
Savoir – vivre, komunikacja i obsługa osób ze szczególnymi potrzebami
Ramowy program szkolenia:
- Czym jest niepełnosprawność.
- Świat z perspektywy osób z niepełnosprawnością.
- Podstawowe zasady w kontaktach z osobami z różnymi dysfunkcjami.
- Savoir - vivre wobec osób z niepełnosprawnościami:
- osoby niewidome i słabowidzące,
- osoby Głuche/słabosłyszące,
- osoby z niepełnosprawnością ruchu,
- osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
- osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jak zadbać o dostępność obiektu.
Zapewnianie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz projektowanie uniwersalne w instytucji publicznej
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie w problematykę osób ze szczególnymi potrzebami.
- Aspekty prawne dostępności – Ustawa o zapewnianiu dostępności.
- Omówienie podstawowych założeń siedmiu zasad projektowania uniwersalnego.
- Dokumenty istotne przy zapewnianiu dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
- Zapewnianie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej w praktyce.
Standard WCAG 2.1., dostępność stron internetowych i aplikacji
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie w tematykę dostępności cyfrowej.
- Osoby narażone na wykluczenie cyfrowe. Potrzeby i trudności osób ze szczególnymi potrzebami w świecie cyfrowym.
- Podstawy prawne dotyczące dostępności cyfrowej w Polsce: omówienie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).
- Kluczowe zasady i wytyczne dostępności cyfrowej oraz wymagania ustawowe dot. WCAG 2.1.:
- postrzegalność,
- funkcjonalność,
- zrozumiałość,
- solidność.
- Przegląd dobrych i złych praktyk, przykłady.
- Sprawdzanie dostępności stron internetowych, aplikacji i dokumentów.
Tworzenie dostępnych dokumentów Microsoft Office
Ramowy program szkolenia:
- Wymogi dostępności cyfrowej.
- Specyfika dostępnego dokumentu.
- Tworzenie dostępnych dokumentów w praktyce: pokaz / warsztaty z użyciem programów pakietu MS Office.
- Wprowadzenie do zagadnień prostego języka i tekstu łatwego do czytania i rozumienia (easy to read).
- Sprawdzanie dostępności dokumentu.
Kompleksowe szkolenie dla koordynatorów ds. dostępności
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie w problematykę osób ze szczególnymi potrzebami oraz dostępności.
- Aspekty prawne dostępności – Ustawa o zapewnianiu dostępności.
- Zadania koordynatora dostępności.
- Zapewnianie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
- Zapewnianie dostępności cyfrowej.
- Komunikacja w kontaktach pracowników instytucji publicznej z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- Metody i narzędzia teleinformatyczne wspomagające proces komunikacji.
Prowadzenie zajęć dla studentów z niepełnosprawnościami
Ramowy program szkolenia:
- Specyfikacja poszczególnych niepełnosprawności w kontekście trudności z realizacją programu studiów:
- Osoby niewidome i słabowidzące.
- Osoby głuche i słabosłyszące.
- Osoby z niepełnosprawnością ruchową.
- Autyzm.
- Kryzys zdrowia psychicznego.
- Adaptacja materiałów dydaktycznych i form sprawdzających (jak wdrażać adaptacje, aby zachowywać standard akademicki i jednocześnie umożliwić osobie z niepełnosprawnością komfortowe rozwijanie swojej wiedzy i umiejętności).
- Rozszerzenie kompetencji metodycznych kadry dydaktycznej:
- Ocenianie prac pisemnych.
- Przeprowadzanie egzaminów.
- Stwarzanie warunków do udziału w procesie kształcenia i działalności naukowej.
- Edukacja włączająca.
- Asystent i jego rola podczas zajęć dydaktycznych/egzaminów.
- Formy wsparcia pozatechnologicznego.
- Nowoczesne technologie / technologie asystujące jako odpowiedź na potrzeby osób z niepełnosprawnościami w kontekście poprawy jakości kształcenia:
- Oprogramowanie (programy powiększające, czytniki ekranu).
- Urządzenia peryferyjne (dyktafony, powiększalniki, klawiatury brajlowskie).
Nie znalazłeś interesującego Cię tematu szkolenia? Napisz do nas na: