Logo Altix

Sklep Internetowy
System YourWay

Kampania o nazwie „Różni, ale Równi. Zobacz człowieka” jest częścią miejskiego projektu „Jej Kraków.” Zainicjowana została w odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez Beneficjentki, które wyraziły chęć poruszenia ważnych kwestii dotyczących różnych rodzajów niepełnosprawności.

Edukacja i uwrażliwienie

Projekt obejmuje różne aspekty niepełnosprawności - począwszy od intelektualnej (np. zespół Downa), poprzez całościowe zaburzenia rozwojowe (autyzm) po niepełnosprawność narządu wzroku, ruchu i słuchu. Głównym celem kampanii jest edukacja i uwrażliwienie społeczeństwa w kontekście właściwego zachowania się wobec osób z niepełnosprawnościami oraz sposobów udzielania im pomocy. Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa, podkreśla, że często to nie brak empatii czy wrażliwości, a lęk i niepewność wobec tego, co jest nieznane, utrudnia właściwe zachowanie się wobec osób z niepełnosprawnością. Z uwagi na ten fakt kampania ma na celu stworzenie uniwersalnych zasad savoir-vivre, swoistych wskazówek dotyczących sposobu zachowania się wobec osób ze szczególnymi potrzebami.

Inauguracja kampanii odbyła się 25 kwietnia w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych. Udział w wydarzeniu wziął wiceprezydent Krakowa oraz przedstawiciele środowiska związanego z niepełnosprawnością.