Logo Altix

Sklep Internetowy
System YourWay

Już po raz drugi w Warszawie odbyło się posiedzenie Rady Dostępności II kadencji. Przedstawiciele władz rządowych i samorządowych oraz środowisk osób z niepełnosprawnościami rozmawiali o kierunkach współpracy w najbliższych miesiącach.

Plany na przyszłość

Posiedzenie poprowadziła przewodnicząca Rady – wiceminister Monika Sikora. Podczas spotkania kolejne 6 osób otrzymało z rąk wiceminister akty powołania na członka/członkinię Rady Dostępności. Skład Rady liczy obecnie maksymalną liczbę - 50 osób. W trakcie posiedzenia zaprezentowano i omówiono zapisy nowej ustawy o spełnianiu wymogów dostępności niektórych produktów i usług, która od 28 czerwca 2025 r. wprowadzi szereg obowiązków i wymagań wobec sektora prywatnego. Przedstawiono i przedyskutowano także wstępne propozycje zmian planowanych w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Kluczowym punktem zgromadzenia Rady była prezentacja tematów do prac w grupach roboczych, których powołanie zapowiedziała ministra. Utworzone zostaną 4 grupy, które pochylą się nad wypracowaniem rekomendacji dla poprawy spójności przepisów dotyczących dostępności kinematografii, architektury, standaryzacji oznaczeń dla osób z niepełnosprawnością wzroku czy wdrażania przepisów Polskiego Aktu o Dostępności.