Logo Altix

Sklep Internetowy
System YourWay

Firma Starbucks, kierując się zasadami dostępności i inkluzywności, niedawno otworzyła pierwszą kawiarnię dostosowaną w 100% do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Wprowadzone rozwiązania

W ostatnich latach coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na klientów o szczególnych potrzebach i dostosowywać swoją działalność do ich potrzeb. W ten sposób pojawiły się między innymi specjalne godziny w sklepach dla seniorów i osób z obniżoną odpornością czy wprowadzone przez sieć Walmart godziny sensoryczne, gdzie zostały przyciemnione światła, wyłączono muzykę i telewizyjne ekrany.

W nowej kawiarni Starbucks zastosowano specjalne materiały akustyczne, które ograniczają echo i szum dla klientów używających aparatów słuchowych, zminimalizowano cienie i odblaski, co pozwala na łatwiejsze odczytanie ważnych informacji oraz samego menu w lokalu. Dodatkowo stworzono szerokie ścieżki dla bezproblemowego przemieszczania się osobom na wózkach inwalidzkich, zamontowano obniżone blaty przy kasach oraz zastosowano regulowane stanowiska z umieszczonymi na nich ekranami wyposażonymi w funkcję głosową oraz powiększającą.