Przeprowadzono badania dostępności aplikacji bankowych. Wyniki pokazały, że w zależności od systemu operacyjnego są one oceniane z różną skutecznością.
Wyniki testów dostępności
W trakcie badania analizie poddano kilka kluczowych kryteriów, takich jak ustalanie poziomu nagłówków, etykiety przycisków czy kontrast elementów. Wykazano, że dostępność aplikacji waha się pomiędzy 40 a 60%, z wyższym wskaźnikiem względem systemu iOS niż Android. Mimo to audytorzy uznali, że lepiej zaprojektowane są aplikacje na tym drugim systemie. W testach udział wzięli także użytkownicy. Uznali oni, że występują trudności w nawigacji, problematyczne ustawienie kursora, czy niejasne komunikaty. Warto podkreślić, że opinie konsultantów różnią się w zależności od potrzeb użytkowania. Tam gdzie jedni wskazują na problemy, inni opisują aplikację jako dostępną i prostą w obsłudze. Rekomendacje audytorów sugerują polepszenie oznaczeń pól formularzy, przygotowanie bardziej zrozumiałych komunikatów błędów czy możliwość kontaktu w formie preferowanej przez użytkownika. Polepszenie dostępności aplikacji bankowych przyczyni się do podniesienia poziomu satysfakcji klientów, ich lojalności oraz konkurencyjności instytucji w sektorze bankowym.