Logo Altix

Sklep Internetowy
System YourWay

Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej rozpoczęło kolejną edycję kampanii na temat osób z niepełnosprawnością. „Włączamy możliwości” to hasło przewodnie. Tym razem poza skupianiem się na potencjałach i ograniczeniach osób z niepełnosprawnościami uwagę skierowano również na dostępność przestrzeni publicznej.

Dostępność daje nowe możliwości

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości o dostępnej przestrzeni mazowieckich instytucji kultury, urzędów i przewoźników kolejowych. Od strony medialnej kampanię tworzą spoty, które publikowane są na portalach społecznościowych, stronach internetowych, kinach studyjnych i transporcie kolejowym. Każdy spot opowiada o osobach z innym rodzajem niepełnosprawności. Dzięki temu istnieje możliwość zapoznania się z rozwiązaniami ułatwiającymi korzystanie z różnych miejsc w przestrzeni publicznej. Pierwszy film dotyczy osób z niepełnosprawnością ruchową. Kolejne opowiadają o osobach niewidomych i słabowidzących, z niepełnosprawnościami słuchu, neurologicznymi oraz seniorach. Dla osób z dysfunkcjami wzroku w Muzeum Jacka Malczewskiego w Radomiu dostępne są udogodnienia w postaci tyflografik, w Teatrze Polskim w Warszawie są to znaczniki dźwiękowe, a makiety do poznawania dotykowego znajdują się w Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Dzięki tego typu kampaniom społecznym wzrasta świadomość na temat dostępności w kontekście osób ze szczególnymi potrzebami.