Popularna włoska marka motoryzacyjna, Automobili Lamborghini, opublikowała wideo zatytułowane „The Touch: The Power of Emotions”, które koncentruje się na unikalnych sposobach wyrażania emocji poprzez dotyk. Premiera filmu pokrywa się z Europejskim Miesiącem Różnorodności.
Intensywność emocji
Wideo zostało wyprodukowane we współpracy z Włoskim Związkiem Niewidomych i Słabowidzących (UICI). Film ukazuje reakcje osób z niepełnosprawnością wzroku, które mają szansę dotknąć modelu Lamborghini Huracán Tecnica. Na dłoniach tych osób są umieszczone specjalne czujniki, dzięki którym intensywność emocji towarzyszących im podczas dotyku auta jest przedstawiona jako paleta różnych kolorów. Firma Lamborghini dąży do tego, aby jej historia i produkty były dostępne dla szerokiego grona odbiorców. W Muzeum Lamborghini odbywają się wydarzenia z przewodnikami posługującymi się Włoskim Językiem Migowym (LIS), pozwalając osobom z niepełnosprawnością słuchu na odkrywanie historii i technologicznych nowości marki. Od czerwca 2024 roku Muzeum rozszerzy swoją ofertę dla osób niewidomych i słabowidzących oferując zwiedzanie z możliwością dotykania eksponatów.